• 18-tommer alufælge og LED-lygter
  • 14-tommers berøringsskærm med navigation på dansk
  • Trådløs Apple CarPlay og Android Auto
  • El-bagklap og nøglefri betjening
  • Adaptiv fartpilot og ratvarme
  • Sikkerhedspakken Toyota Safety Sense 3

Fremtidssikret med firehjulstræk og topmodel

Den mest kraftfulde udgave af C-HR+ vil få elmotorer på både for- og bagaksel, hvilket giver firehjulstræk og en samlet ydelse på 252 kW (353 hk). Gør bilen til en af Toyotas hurtigste modeller nogensinde og en direkte konkurrent til biler som Kia EV6 GT.

Denne topversion kan kombineres med det mest luksuriøse Executive-pakke, der byder på 20-tommer hjul, sortlakeret tag, 360-graders kamera og en indbygget 22 kW oplader til hurtig opladning derhjemme. Priserne for de firehjulstrukne modeller vil blive offentliggjort senere.


En ny strategi for Toyota: Fra både-og til kun el

Med C-HR+ cementerer Toyota sin position i elbilsmarkedet. Bilen bliver tredje model i Toyotas nye ‘bZ’-serie af dedikerede elbiler og placerer sig mellem den større bZ4X og den kommende, mere prisvenlige Urban Cruiser, der starter fra 235.000 kr.

For at nå helt ned i prissegmentet med de billigste elbiler som Skoda Elroq og Ford Explorer, vil Toyota senere lancere en C-HR+ med et mindre 58 kWh-batteri og en forventet rækkevidde på 456 km.

Dette viser en klar strategi: Først lokker de kunderne med en premium-model med lang rækkevidde og masser af udstyr, og følger op med en mere overkommelig model for at dække hele markedet.

Toyota åbner for bestilling af C-HR+ i oktober. For bilkøbere betyder det, at der nu er en seriøs og veludstyret alternativ til de etablerede elbiler, der presser på både pris og udstyr.

Toyota presser prisen på den nye el-SUV C-HR+ under den psykologiske grænse på 300.000 kr. Med en rækkevidde på over 600 km og et omfattende standardudstyr, er konkurrencen om de danske bilkøbere nu skærpet.


Skarp pris for en komplet familie-SUV

Den japanske gigantToyota har lagt de endelige priser på den nye dedikerede elbil, C-HR+, som lander på det danske marked i starten af 2026. Basisudgaven, Active, får et prisskilt på 299.990 kr. og stiller dermed i særklasse sammen med andre elbiler med tilsvarende rækkevidde og udstyr.

En væsentlig forskel på Toyotas strategi og f.eks. Teslas, er at den billigste C-HR+ leveres som en fuldt udstyret bil, uden at man skal nøjes med en “strippet” model. Prisen inkluderer et stort 77 kWh-batteri, der ifølge fabrikkens oplysninger giver en WLTP-rækkevidde på 609 km.

Teknik og udstyr: Ikke noget sparet på bunden

Under motorhjelmen findes en elmotor på forakslen med en ydelse på 165 kW (224 hk). Toyota har også lyttet til feedback fra elbilsejere og forbedret bilens lynladeevne. Med en maksimal effekt på 150 kW kan batteriet lades fra 10 til 80 procent på ca. 30 minutter. En indbygget forvarmer sikrer, at lynladningen også fungerer optimalt i det kolde danske vejr.

Standardudstyret i Active-modellen er imponerende og dækker alt, de fleste familier efterspørger:

  • 18-tommer alufælge og LED-lygter
  • 14-tommers berøringsskærm med navigation på dansk
  • Trådløs Apple CarPlay og Android Auto
  • El-bagklap og nøglefri betjening
  • Adaptiv fartpilot og ratvarme
  • Sikkerhedspakken Toyota Safety Sense 3

Fremtidssikret med firehjulstræk og topmodel

Den mest kraftfulde udgave af C-HR+ vil få elmotorer på både for- og bagaksel, hvilket giver firehjulstræk og en samlet ydelse på 252 kW (353 hk). Gør bilen til en af Toyotas hurtigste modeller nogensinde og en direkte konkurrent til biler som Kia EV6 GT.

Denne topversion kan kombineres med det mest luksuriøse Executive-pakke, der byder på 20-tommer hjul, sortlakeret tag, 360-graders kamera og en indbygget 22 kW oplader til hurtig opladning derhjemme. Priserne for de firehjulstrukne modeller vil blive offentliggjort senere.


En ny strategi for Toyota: Fra både-og til kun el

Med C-HR+ cementerer Toyota sin position i elbilsmarkedet. Bilen bliver tredje model i Toyotas nye ‘bZ’-serie af dedikerede elbiler og placerer sig mellem den større bZ4X og den kommende, mere prisvenlige Urban Cruiser, der starter fra 235.000 kr.

For at nå helt ned i prissegmentet med de billigste elbiler som Skoda Elroq og Ford Explorer, vil Toyota senere lancere en C-HR+ med et mindre 58 kWh-batteri og en forventet rækkevidde på 456 km.

Dette viser en klar strategi: Først lokker de kunderne med en premium-model med lang rækkevidde og masser af udstyr, og følger op med en mere overkommelig model for at dække hele markedet.

Toyota åbner for bestilling af C-HR+ i oktober. For bilkøbere betyder det, at der nu er en seriøs og veludstyret alternativ til de etablerede elbiler, der presser på både pris og udstyr.